Allez au contenu Allez à la navigation

Protejați-vă corpul de frig pe timpul iernii cu Atoderm
#SKINBODYGUARD
Îngrijiți-vă pielea și petreceți iarna în cele mai bune condiții cu ajutorul sfaturilor de la experții BIODERMA.
Parcurgeți etapele pentru a descoperi fiecare episod
  1. Noiembrie
  2. Decembrie
  3. Ianuarie
  4. Februarie
 
Episodul 3
Despre iarnă

Iarna ne pune pielea la grea încercare! Frigul, aerul uscat, lipsa luminii și vântul fragilizează epidermul, mai ales zonele cele mai expuse: fața, mâinile și buzele.
Reglarea termică este mai dificilă din pricina alternanței cald - rece, trecând de la interior la exterior.

Cum se petrece acest fenomen în piele?

Efectele frigului asupra mecanismelor biologice ale pielii au fost puse foarte bine în evidență de oamenii de știință.
La fel ca în cazul hibernării animalelor, și pielea noastră funcționează parțial. Întregul echilibru al pielii este afectat, implicând o pierdere de apă și de grăsime „bună”.

Frigul crește deshidratarea cutanată, iar secreția de sebum se reduce. De asemenea, scade și nivelul de lipide care formează cementul intercorneocitar ce asigură coeziunea celulelor cutanate. Pielea se subțiază și devine mai permeabilă. În același timp, procesul natural de descuamare este perturbat (vezi episodul 2), apar înroșirile și iritațiile, se pot manifesta toate simptomele pielii uscate.

În consecință, filmul protector al pielii trebuie restabilit.

Părerea medicului dermatolog
Dr. Isabelle Baratte, Medic dermatolog colaborator la Hospices Civils din Lyon

„Frigul din timpul iernii poate fi anticipat! Îi sfătuiesc pe pacienții mei să își adapteze rutina, utilizând mereu produsele corecte de igienă (vezi episodul 1) și alegând produse de îngrijire cu textură cremoasă. Ideea este de a compensa pierderea de apă și de lipide provocată de frig și de a conserva bariera cutanată, mai ales în cazul în care locuim la munte sau dacă doar petrecem niște zile acolo. Persoanele cu ten uscat și atopic pot de asemenea lua suplimente alimentare.”

 

Recomandarea noastră privind produsele

24 ore de hidratare și confort imediat, chiar de la duș

CorpFațăADULȚICOPIIBEBELUȘI

-40%, Nivelul  de ceramide (o categorie de lipide) din pielea de pe mâini și de pe picioare scade cu 40% pe timpul iernii comparativ cu primăvara și vara, conform studiilor*. Cum acestea sunt mai puțin bogate în grăsimi, epidermul nu mai formează bariera și reține mai puțină apă. Astfel uscarea pielii se accentuează ...
 

*Rogers, J., Harding, C., Mayo, A., Banks, J., & Rawlings, A. (1996). Stratum Corneum lipids : the effect of ageing and the seasons. Archives of dermatological research, 288(12), 765-770 / Verdier-Sévrain, S., & Bonté, F., (2007). Skin hydration : a review on its molecular mechanisms. Journal of cosmetic dermatology, 6(2), 75-82

Rețineți

Chiar de la primele scăderi de temperatură, urmăriți semnalele transmise de piele  și modificați obiceiurile de spălare, chiar în cazul tenului gras!

  • Chiar dacă temperatura exterioară este scăzută, nu folosiți
    apă prea caldă pentru a face baie sau duș: 34-35°C max.
    Sigur, nu sunt multe grade, dar pielea dvs. vă va mulțumi!
  • Nu rămâneți prea mult sub apă, mai ales dacă aveți
    pielea uscată. Dacă apa are 35°C, nici nu veți
    dori să stați prea mult timp sub duș...
  • Utilizați produse de spălare delicate fără săpun,
    foarte grase și care nu irită pielea.
  • Hrăniți-vă pielea, imediat după spălare,
    cu produse de îngrijire mai grase pentru
    a compensa pierderea de apă și de lipide.
  • Mănușile din fire textile groase și
    periile de curățare sunt interzise!

Imediat ce temperatura exterioară atinge 3 sau 4 ° C, pielea crapă deoarece lipidele care asigură coeziunea celulelor devin rigide**. Construcția „cărămizi + cement” a epidermului se poate deci fisura.

**Revista Glamour ianuarie 2015

Sondaj

V-ați gândit să vă modificați rutina de îngrijire pe timpul iernii?

sfaturi practice

Foarte importantă pentru fixarea calciului, vitamina D este sintetizată prin intermediul pielii cu ajutorul luminii soarelui. Problema este că soarele lipsește adesea iarna de pe cer! Pentru a evita carențele, trebuie compensat prin alimentație, adăugând în meniu pește gras, bogat în vitamina D: sardină, somon, macrou, hering ... Funcționează! Ca dovadă, suedezii* au mai puține carențe nutritive decât românii, deși au parte de mai puțin soare! Obiceiurile alimentare fac diferența ...


*International Osteoporosis Foundation : 
www.iofbonehealth.org/facts-and-statistics/vitamin-d-studies-map

 
URMĂTOAREA ÎNTÂLNIRE

Marea plecare în căutarea gerului